fredag 5 oktober 2012

Kanelbullens dag!

Igår var det ju som de flesta vet Kanelbullens dag, och jag passade på att baka lite :) Gjorde en plåt med vanlig fyllning, sen så rev jag mandelmassa över den andra och strödde på lite kanel över. Testade även att göra typ snurror istället för vanliga, svårt att förklara! Här kommer lite bilder istället.
Här ser ni att jag försöka göra lite annorlunda former och sånt.
Jag använde receptet från Sju sorters kakor men fick ha i rätt mycket mer mjöl än vad receptet angav för att degen skulle släppa från bunken men då blev några bullar torra. Tycker det är så svårt med jäsdegar! Dessutom gjorde jag några bullar i muffinsplåtar, bland annat de på bilden. De blev de godaste (och finaste) skulle jag säga, blev inte alls torra eller något.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar