torsdag 14 mars 2013

Onsdagsmiddag

Här är vad jag hade till middag igår, en paj med kyckling, broccoli, fetaost, cocktailtomater och oliver - ganska mycket samma saker som till laxpastan men så går det när det knappt fanns något i kylen innan jag handlade i lördags.
Till pajskalet blandade jag ca 125 g smör, 4 msk vatten och 3 dl mjöl tills allt gick ihop och sen knådade jag ut det i formen. Obs väldigt mycket ca för jag hade inget bra mått/våg till smöret! Kan varit allt mellan 100-150 g egentligen. Nagga pajformen med en gaffel och låt den stå i kylen ca 30 min. Sen stekte jag kycklingen i lite smör, saltade och pepprade. Kokade broccoli. La ner allting i pajformen, smulade fetaosten över. Blandade 1 dl grädde + 2 dl mjölk (fast skulle jag göra om det skulle jag minska till 2 dl vätska) och 3 ägg i en skål och hällde över pajformen.
Sen in i ugnen på 225 grader i 40 min, men den var inte klar då, så jag hade nog kört på 200 grader i 50 min. Haha, detta blev lite sisådär... men det är lite inspiration iallafall, hoppas jag! Bisous

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar